terima kasih buat kalian semua..

Friday, April 24, 2009

Balik Kampung

3 ari aku di kl..cukup la..sesak aku rasa..aku nak balik kampung..rindu suasana tenang..dan paling rindu nak jumpa orang tersayang..kali ni balik nek bas.. bas kul 3.30 jadi aku aku dok melepak la kat pudu ni..lama dah aku tak mai pudu..dah cantik sikit..dah sejuk bila dok kat dalam..ada cam aircon walaupun tak sejuk sangat..jadi aku terpaksa la menghormati tak isap rokok dalam ni..dah banyak signboard..ok la dari dulu..cuma yg aku tgk kebanyakan ulat dah cam dihalalkan operasinya..semua pakai tag ngan gambaq tapi aku tengok modus operandinya masih sama..masih dok bawak walkie talkie walaupun lpkp kata diharamkan..hangat2 taik ayam ja..tapi bagi aku benda ni mmg susah nak solve..sebab di pudu ni ramai yg terdesak nak naik bas balik kampung dan maleh nak tunggu..jadi beli la tiket cara macam ni..mmg biasa la..nek atas bas nanti depa akan tukaq tiket len..selagi bas tak penuh selagi tu la takkan jalan..kadang2 sampai kat slimriver kene nek tukaq bas..penah aku balik drebar bas tu cakap tiba2 depa takkan masuk bagan serai..hanya masuk pit buntaq..tu la risiko yang terpaksa ditanggung..selain tiket yg mahai sikit..biasa tambang ke pt buntaq 28..tapi ngan depa ni makap 33..aku yg terdesak ni pun naik la sebab nak balik awai..tapi aku prefer dan salute la dengan company yg memang betui2 operate cam transnasional, maraliner dan konsortium walaupun depa kata konsortium paling jimat time kalo nek..ari ni aku nek trans..hmm tak sabaq nak balik kampung..walaupun baru minggu lepaih balik..tapi sebenaqnya rindu kat sorang tu..heheheh...

No comments:

Post a Comment

Harap dapat tinggalkan nama anda apabila membuat komen yer..Tak kisah la nama betul ke samaran....TQ

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...