terima kasih buat kalian semua..

Saturday, May 29, 2010

Woit Astro !!!! Awat Iklan banyak sangat!!!


SAYA ingin membuat aduan terhadap stesen televisyen berbayar Astro yang terlalu banyak menyiarkan iklan komersial ketika bersiaran. Tujuan utama saya melanggan Astro adalah untuk menonton rancangan TV tanpa gangguan iklan. Namun, perkara sebaliknya berlaku apabila Astro kerap menyiarkan iklan dan promosi saluran lain. Ini tidak termasuk masalah rancangan yang diulang dan tidak dapat menonton apabila hujan. Sejak akhir-akhir ini, saya tidak nampak perbezaan antara menonton rancangan di Astro dan siaran lain.

Kalau siaran di TV sedia ada penuh iklan berbayar saya boleh faham dan terima sebab periuk nasi mereka bergantung kepada iklan dan saya tidak perlu bayar untuk menonton. Namun, saya tidak boleh terima apabila Astro dengan galaknya menyiarkan iklan di siaran yang dibayar oleh pelanggannya.

Adakah tidak cukup duit langganan diperoleh Astro yang memonopoli siaran berbayar? Memang benar sebagai pengguna jika kita tidak suka kepada perkhidmatan disediakan, kita cuma perlu menghentikan langganan. Namun di Malaysia tiada perkhidmatan alternatif disediakan bagi pengguna untuk memilih. Pengguna tiada pilihan dan terpaksa melanggan Astro. Saya rasa isu perkhidmatan yang teruk ini tidak akan timbul sekiranya Astro mempunyai saingan daripada pembekal satelit lain. Saya pasti Astro tidak akan sewenang-wenangnya menyiarkan iklan, kerap mengulang rancangan yang sudah disiarkan dan menaikkan kadar langganan apabila terpaksa berdepan pesaing lain. Saya amat berharap pihak kementerian berkaitan, Suruhanjaya Multimedia mengambil serius masalah ini. NOORAZIAH YAAKUB, Shah Alam, Selangor

No comments:

Post a Comment

Harap dapat tinggalkan nama anda apabila membuat komen yer..Tak kisah la nama betul ke samaran....TQ

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...