terima kasih buat kalian semua..

Wednesday, June 30, 2010

Cikgu Seksi



SETIAP warga pendidik yakni guru di sekolah tidak seharusnya memakai pakaian yang menjolok mata para pelajar.

Seperti orang kata 'cikgu seksi, pelajar seksa'. Setiap guru perlu mematuhi etika berpakaian semasa waktu persekolahan berlangsung.

Masalah ini diutarakan kerana ramai guru terutamanya yang bukan beragama Islam memakai pakaian yang terlalu menjolok mata. Guru-guru ini memakai skirt singkat atas paras lutut, baju yang mendedahkan dada. Cara berpakaian seperti ini seharusnya diharamkan di kawasan sekolah.

Etika berpakaian yang dilaksanakan oleh kerajaan perlu dipatuhi oleh semua guru di Malaysia.

Jika etika ini dipatuhi oleh semua guru, sudah pasti dapat mengurangkan kes rogol antara pelajar dan guru.

Guru-guru ini sepertinya ingin menunjukkan tubuh badan dan akibatnya mereka berkemungkinan besar dirogol oleh pelajar yang bermasalah sosial.

Kementerian Pelajaran perlu mengambil tindakan yang sewajarnya kepada guru-guru yang tidak mematuhi etika ini.

Pengetua dan guru besar perlu memastikan guru-guru mereka sentiasa berpakaian yang sopan semasa di sekolah.

Jangan senyum dan tidak mengendahkannya apabila melihat perkara ini berlaku di sekolah mereka.

AZMEEN

Muar

9 comments:

  1. pastike ini gambar cikgu, kalau cikgu , cikgu sementara atau hakiki, gambar macam tukang urut je, gambar macam ni banyak boleh didapati di luar dari sekolah, janganlah reka cerita

    ReplyDelete
  2. mmg ada la...jangn korang tak tau...seksi bukan mcm gamba tu...tapi ngn aurat tak tutup..tudung tak pakai..baju lak ketat2...

    asalkan tk tutup aurat..mmg ada seksinya

    ReplyDelete
  3. aiii..kata tadi guru bukan islam yang seksi. takkan depa nak pakai tudung.. janganlah terdesak sangat weehhh...

    ReplyDelete
  4. Read between the lines. Tengok dan nilai dengan mata hati. Ada kebenarannya post nie (daripada pengalaman) walaupun saya sudah 23 tahun meninggalkan alam sekolah. Kenangan yang membuatkan semua kami (all boys) terdiam.

    -azmin-

    ReplyDelete
  5. untung budak sekolah tu...aku jugak yang rugi

    ReplyDelete
  6. tolong ganti gambar hiasan tu

    ReplyDelete
  7. Sepupu aku baru form 2 dh reti sembang dgn aku yg cikgu diorang pkai kebaya ketat. Rasa aku cikgu2 muda skang nie mmg suka pkaian yg daring. Ntah la knapa. Mcm mne pn pihak skolah perlu la pantau hal mcm nie. Jgn biarkan berlarutan. Tq

    ReplyDelete
  8. salam dari blogger indonesia!

    memang fenomena seperti ini terkadang terjadi dalam kehidupan sehari hari, namun guru seperti itu hanya minoritas, saya yakin masih banyak guru yang ber'etika, ber'akhlaq baik, dan sholeh. nice article.
    jika berkenan ditunggu kunjungan baliknya!
    http://arie-triyadi.blogspot.com

    ReplyDelete

Harap dapat tinggalkan nama anda apabila membuat komen yer..Tak kisah la nama betul ke samaran....TQ

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...