terima kasih buat kalian semua..

Tuesday, July 27, 2010

Ikhlas kerja pasti diberi ganjaran setimpal


SAYA tertarik memberi maklum balas berhubung tulisan Opin Hampa bertarikh 24 Julai lalu dalam ruangan ini bertajuk Lulus PTK tak semesti naik gaji.
Opin hampa kerana tidak mendapat kenaikan gaji walaupun lulus PTK dengan keputusan IV.

Saya juga mengalami keadaan sama apabila lulus PTK dengan keputusan IV pada 2007 tetapi tidak mendapat anjakan gaji pada tahun berikutnya. Namun, belum sempat anjakan gaji dibuat, saya mendapat kenaikan gred secara time-based pada 2008. Bukan saja tidak mendapat anjakan gaji PTK bagi gred sebelumnya, saya juga menjadi bahan ejekan rakan sekerja kerana lulus PTK tetapi tidak mendapat anjakan gaji.

Sesungguhnya ini cabaran kepada kita kerana berasa semua usaha seolah tidak dihargai, namun saya pasrah dan bersyukur kerana kenaikan gred secara time-based lebih besar anjakan gajinya berbanding kenaikan gaji berdasarkan keputusan PTK. Saya percaya jika memang rezeki ia tetap datang walau bagaimanapun caranya.

Alhamdulillah, pada tahun selepas itu saya mengambil PTK bagi gred baru dan mendapat IV seterusnya layak menerima anjakan gaji.

Itulah yang dikatakan kalau sudah takdir rezeki, kita pasti mendapat hak
kita akhirnya.
Saya berharap saudara tidak kecewa kerana sesungguhnya saudara bertuah kerana mendapat kenaikan pangkat walaupun tidak sempat menerima anjakan gaji PTK. Saya pasti anda sudah melepasi gred gaji hakiki melebihi anjakan gaji PTK yang sepatutnya diterima pada gred 17.

Berkhidmat dengan jujur dan ikhlas. Hanya satu kuncinya, setiap kali menghadapi peperiksaan, saya niat apa yang saya lakukan ikhlas dan mengharapkan ia demi kebaikan keluarga.

CAMAR TUAH,
Tawau, Sabah

No comments:

Post a Comment

Harap dapat tinggalkan nama anda apabila membuat komen yer..Tak kisah la nama betul ke samaran....TQ

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...