terima kasih buat kalian semua..

Thursday, August 26, 2010

bas ekspres tidak profesional!! berenti ikut suka hati!!! Bila nak sampai..


MERUJUK kepada aduan oleh Eksekutif Muda bertajuk Bas ekspres jadi bas henti-henti, yang disiarkan dalam ruangan ini semalam, saya juga ingin menyuarakan pendapat mengenai perkara sama.

Saya adalah perantau yang bertugas di Desaru dan mula menggunakan perkhidmatan pengangkutan awam syarikat pengangkutan terkemuka negara itu terutama bas ekspres untuk pulang ke Kuala Lumpur sejak 2006

Terdapat beberapa perkara yang saya rasa wajar diambil serius oleh syarikat pengangkutan terbabit iaitu memastikan bas ekspres adalah sebenar-benarnya bas ekspres. Kegiatan mengambil dan menurunkan penumpang sesuka hati boleh melambatkan waktu perjalanan dan menjadikan pengurusan waktu kami tidak cekap

Selain itu, petugas kaunter wanita anda terlalu sombong dan tidak mesra. Tidak kira kepada yang muda atau orang tua, bahasanya kasar ini berdasarkan pengamalan saya sendiri.

Tambahkan bas dan juga waktu perjalanan, kerana ia adalah satu-satunya jalan menghubungkan bandar pelancongan terpencil ini dengan kawasan bandar. Permintaan terhadap pengangkutan ini sememangnya tinggi. Tambahan pula, kawasan ini menempatkan beberapa sekolah berasrama, kolej pendidikan dan pekerja swasta dan perkhidmatan awam yang selalu berulang alik.

Untuk perjalanan dari Desaru ke Kuala Lumpur, sudah masanya mengubah hentian rehat di Machap ke hentian lain yang lebih praktikal dan banyak pilihan kerana makanan di sini di jual dengan harga yang agak mahal.

Pernah terjadi, nombor tiket yang saya beli sama dengan nombor tiket pembeli lain (berkongsi tempat duduk) untuk perjalanan dari Larkin ke Bandar Penawar. Akibatnya saya diberi dua pilihan sama ada berdiri sepanjang perjalanan atau sukarela turun dan menunggu bas lain dengan tiket diganti percuma sedangkan itu bukannya kesalahan saya.
Saya mengharapkan agar masalah ini dipandang berat oleh pihak pengurusan syarikat terbabit.

AINULL MARDHIAH,
Bandar Penawar

No comments:

Post a Comment

Harap dapat tinggalkan nama anda apabila membuat komen yer..Tak kisah la nama betul ke samaran....TQ

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...