terima kasih buat kalian semua..

Sunday, September 5, 2010

KITA WAJAR BERTINDAK: stesen radio dan tv..kenapa dok pasang lagi lagu dan drama indonesia??? tak patriotik langsung!!



SAYA berasa begitu pelik dan hairan kenapa mereka melakukan tindakan sedemikian rupa walhal masalah yang timbul adalah kecil. Mungkin mereka cemburu dengan kemajuan yang dikecapi oleh Malaysia agaknya?

Tindakan mereka melempar najis ke dalam kawasan Kedutaan Besar Malaysia di Jakarta membuatkan saya kurang selera dan membatalkan niat untuk membeli makanan dan minuman yang dijual oleh warga Indonesia.

Apa yang amat mendukacitakan, kenapa stesen-stesen radio kerajaan (RTM) dan swasta masih lagi memutarkan lagu-lagu dan rancangan Indonesia? Hanya Radio Muzik FM saja yang tidak memutarkannya. Adakalanya saya pelik memikirkan kita seolah-olah tidak sensitif dengan tindakan biadap mereka.

NAJIS BUKAN PERMAINANKU

Ayer Tawar, Perak

1 comment:

  1. stesen radio dan tv Malaysia memang tak patriotik, asyik2 memuatkan lagu asing padahal lagu dan drama kita masih melambak. Bendera kita di bakar negara kita di hina. Yang saya tahu mereka yang mencari rezeki kat negara kita, malah ada yang jadi penjenayah kat sini. Biarkan mereka merempat dinegara mereka sendiri.

    ReplyDelete

Harap dapat tinggalkan nama anda apabila membuat komen yer..Tak kisah la nama betul ke samaran....TQ

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...