terima kasih buat kalian semua..

Sunday, September 5, 2010

Woit Indon!!! PULANGLAH - KAMI TIDAK MAHU DIHINA!!


SERUAN koordinator Benteng Demokrasi Rakyat Indonesia (Bendera) agar 2 juta rakyat Indonesia yang berada di Malaysia pulang demi mempertahankan kehormatan serta kedaulatan negara mereka. Kemarahan juga membabitkan pembantu-pembantu rumah yang di dera sehingga mati oleh majikan dan kononnya majikan tidak dikenakan tindakan.

Saya merasakan ini adalah satu-satunya seruan yang paling logik untuk rakyat Indonesia yang berada di negara ini. Pulanglah ke negara asalmu. Itu bukan permintaan kami, tapi permintaan rakyat kamu sendiri.

Jika kamu datang untuk mencari rezeki secara halal, kepulanganmu kami iringi doa agar kamu peroleh pekerjaan di negara kamu kelak. Andai kata kamu tidak punya pekerjaan, Bendera punya banyak kekosongan dalam mengisikan agenda demonstrasi mereka dan mereka perlukan lebih banyak anggota untuk meneruskan demonstrasi dan agenda mereka.

Cuma ingin saya ingatkan kepada koordinator Bendera, kenapa hanya 2 juta sahaja yang diundang untuk pulang? Jutaan lagi yang datang tanpa diundang, atau lebih sopan, yang datang secara haram tidak mahu dijemput pulang?

AKU ANAK MALAYSIA

Keramat Permai, Kuala Lumpur

2 comments:

  1. Kalau nak balik, baliklah, jgn datang balik, tengoklah nanti dpt hidup tak kat negara sendiri. Kita sbg rakyat Malaysia sepatutnya lebih bersemangat Malaysia. Di TV INDON, tak ada cerita/drama Malaysia disiarkan malah lagu kita pun tak pernah di siarkan, sedangkan kita mengagong-agongkan seni mereka, lepas tu kita di cop maling

    ReplyDelete
  2. ntah sengal la yang anti malaysia nihh....ni kes ideologi nasionalisme la nihh...pikirla pasal agama weh...

    ReplyDelete

Harap dapat tinggalkan nama anda apabila membuat komen yer..Tak kisah la nama betul ke samaran....TQ

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...