terima kasih buat kalian semua..

Thursday, March 24, 2011

AirAsia jangan kira untung sahaja !!


BARU-BARU ini saya membuat perjalanan percutian ke Guilin, China dengan penerbangan AirAsia, tiada pilihan kerana tiada perkhidmatan ke Guilin oleh MAS.

Saya menempah tiket untuk dua dewasa dan dua kanak-kanak berumur 12 tahun dan 5 tahun. Saya tahu wujudnya pilihan untuk memilih tempat duduk dengan bayaran tambahan tetapi saya tidak memilih berbuat demikian kerana secara munasabahnya, AirAsia tentu akan menempatkan anak saya yang berumur 5 tahun dengan seorang dewasa, ibunya atau saya, dan anak saya yang 12 tahun juga sama.

Saya cuba memohon jasa baik petugas AirAsia di Guilin untuk menukarkan tempat duduk anak saya supaya dapat duduk bersama dengan ibunya, malangnya saya dikehendaki membayar 70 Remimbi (kira-kira RM32). Saya amat tidak berpuas hati dengan sistem ini.

Apa yang mengecewakan saya, konsep membuat untung oleh Air Asia telah meminggirkan satu perkara asas yang sangat tidak logik iaitu anak saya yang berumur 5 tahun ditempatkan seorang diri dengan penumpang lain.

Anak yang 12 tahun pun sama manakala saya di tempat lain, juga isteri saya di tempat lain.

Di manakah logiknya akal AirAsia? Adakah perkara asas ini pun AirAsia nak buat untung?

ASHARI WARNO

Shah Alam, Selangor

No comments:

Post a Comment

Harap dapat tinggalkan nama anda apabila membuat komen yer..Tak kisah la nama betul ke samaran....TQ

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...