terima kasih buat kalian semua..

Sunday, May 22, 2011

Perempuan memang mudah lentuk bila dipuji !!


BRO dah bosan apabila membaca berita semakin ramai perempuan kena perdaya dek 'Awang Hitam' atau Bro panggil 'mat-mat hitam'.

Bila Bro baca berita-berita seumpama itu, Bro tak rasa simpati langsung malah kalau boleh Bro nak kata padan muka aje kepada mereka yang menjadi mangsa.

Ini kerana dah buih orang nak nasihat hati-hati dengan puak-puak macam tu tetapi perempuan kalau dah berkenan mak bapak pun mereka tolak ke tepi.

Hanya kerana sedikit dipuji dan terlalu taksub hendak hidup mewah maka mereka sanggup lakukan apa sahaja yang disuruh oleh lelaki asing terutamanya dari benua Afrika.

Baru-baru ini seorang kawan Bro ceritakan bagaimana kawan-kawan perempuannya begitu teruja menceritakan bagaimana hebatnya hubungan mereka dengan 'mat-mat hitam' tu.

Kononnya 'mat-mat hitam' tersebut lebih romantik berbanding lelaki Melayu dan pandai melayan mereka.

Bro hanya senyum mendengarnya kerana Bro tahu ramai perempuan yang suka dipuji. Kena puji sikit mulalah lentuk tak tentu fasal, kalau boleh hendak terkeluar air liur akibat khayal dipuji.

Akhirnya ada antara mereka bukan sahaja kehilangan wang ringgit, malah ada antaranya tubuh menjadi 'hidangan' kepada 'mat-mat hitam'.

Bro memang faham sangat perangai perempuan mudah sangat terpengaruh dengan lelaki yang memuji mereka dan satu lagi mudah tertarik kepada lelaki yang pandai bercakap.

Terperangkap

Kesudahannya apabila terperangkap dengan lelaki hidung belang barulah nak menyesal tetapi Bro tak salah lelaki tersebut kerana itulah kehebatan lelaki, tetapi yang perempuan gatal-gatal cari fasal tu apa hal?

Tak payahlah nak salahkan lelaki kalau sudah menjadi mangsa, salahkan diri sendiri. Sebagai contoh Bro nak ceritakan bagaimana satu hari Bro terserempak dengan sekumpulan gadis yang sedang melepak di sebuah restoran teh tarik.

Sudahlah pakai tak senonoh di mana ada antaranya memakai seluar pendek dan 'bahagian atas' baju hampir 'memuntahkan isinya', berbual pula seolah-olah restoran tu 'bapak mereka yang punya'.

Langsung tidak ada hormat kepada pelanggan-pelanggan lain, kalau ketawa bagaikan kuntilanak menggilai waktu malam.

Bila Bro perhatikan dengan cara berpakaian mereka, Bro kata patutlah ramai perempuan kena rogol atau diambil kesempatan oleh kekasih mereka.

Habis tu cara mereka berpakaian pun dah cukup boleh menarik lelaki bernafsu cuba memikat mereka, apatah lagi bila 'mat-mat hitam' tengok.

Apabila menjadi mangsa mulalah hendak terpekik terlolong salahkan lelaki tetapi yang mereka pakai baju menjolok mata tu apa hal!

Satu lagi, Bro tahu perempuan ini kalau 'kena ayat' sikit dengan lelaki mulalah 'bernafsu' satu badan, dia lupa dunia sehingga akhirnya menjadi mangsa pemuas nafsu sahaja.

Bila kena tinggal dek lelaki yang sebelum ini dianggap teman lelaki mulalah nak nangis tiga hari tiga malam.

Tetapi kenapa dia tak mahu fikir bahawa lelaki yang memuji itu sebenarnya tidak ikhlas sebaliknya hanya hadir untuk mengambil kesempatan sahaja.

Lelaki yang baik ialah macam Bro ni yang menegur bila tengok perempuan pakai tak senonoh. Kalau betul lelaki tu nak buat seseorang wanita itu seorang isteri, dia akan memberikan nasihat dan tunjuk ajar, bukan biarkan aje teman wanitanya pakai baik sikit daripada tidak bogel aje?

Salahkan

Jadi perempuan jangan dok salahkan lelaki memanjang sedangkan di kalangan mereka sendiri ramai yang pendek akal.

Begitulah juga yang menjadi mangsa kepada 'mat-mat hitam', mereka bukan tak tahu bahaya yang menanti. Bukankah beribu-ribu kali peringatan diberikan dan ratusan kes sudah berlaku?

Janganlah sampai nanti orang akan tanya, apakah Malaysia ni sudah kekurangan sangat lelaki Melayu yang baik sampai perempuan kat negara ni kena merayu cinta daripada 'mat-mat hitam' ini yang sudah tentu tidak ikhlas dalam menjalin hubungan?

Justeru Bro hendak nasihatkan kepada semua perempuan, cukup-cukuplah kena main dek 'mat-mat hitam' sama ada melalui alam nyata mahupun alam siber.

Bila dah kena meraung tiga hari tiga malam pun tak guna. Sejahat-jahat lelaki kita mungkin sekadar putus hubungan saja sebab jumpa orang lain tetapi mereka tidak akan tergamak menganiaya perempuan sampai ke tahap berhadapan dengan hukuman mati di negara orang.

Oleh itu janganlah menggatal lebih-lebih sangat dengan 'mat-mat hitam' atau mudah sangat terpengaruh dengan pujian kerana ingatlah pujian yang melampau daripada seorang lelaki adalah bisikan syaitan yang akan menjurus mereka ke arah kejahatan.

Begitulah juga kes-kes yang melibatkan 'mat-mat hitam'. Sebahagian mereka adalah syaitan yang bertopengkan manusia sebab itulah mereka berjaya mempengaruhi kaum perempuan yang kita tahu memang kelompok yang lemah dulu dan kini dan selamatnya, biarpun Allah SWT menggunakan akal untuk mereka berfikir

No comments:

Post a Comment

Harap dapat tinggalkan nama anda apabila membuat komen yer..Tak kisah la nama betul ke samaran....TQ

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...