terima kasih buat kalian semua..

Thursday, November 24, 2011

Saya Dirogol !!!


SAYA berusia 27 tahun, merupakan anak kedua daripada tujuh beradik. Bakal berumahtangga tidak lama lagi bersama jejaka yang cukup budiman yang mana sedia menerima keadaan diri saya yang ibarat mawar pudar warna. Kemiskinan dan hati yang tekad untuk membantu meringankan beban orang tua membesarkan adik-adik membawa saya merantau.

Namun kenaifan saya mencari rezeki sehingga larut malam menyiapkan tugasan pejabat akhirnya menjadi perangkap buat saya sendiri. Rupa-rupanya majikan telah memasukkan sesuatu ke dalam minuman saya dan akhirnya mahkota diri saya tergadai tanpa rela saya. Walaupun peristiwa ini sudah lebih lima tahun berlalu, namun memori pahit ini tidak pernah padam.

Malah di saat semakin hampir ke hari bahagia ini, ada ketikanya saya sendiri berasa amat tertekan dan berkecamuk seakan-akan peristiwa hitam ini baru berlaku semalam dan ia terus menghantui saya. Bantu saya, bagaimanakah cara terbaik untuk saya menikmati hati yang tenang dan sejahtera lebih-lebih lagi dalam menyiapkan diri untuk melayari kehidupan berumahtangga. Segala maklum balas saya dahulukan ucapan terima kasih.

AMALINA

Ipoh

TERIMA kasih kepada Amalina (bukan nama sebenar) atas e-mel yang dikirimkan. Warna-warni kehidupan yang dilalui dalam perjalanan ini adakalanya indah berseri-seri, adakalanya suram, mendung diiringi dentuman guruh, petir, kilat sabung menyabung yang akhirnya membawa kepada ketenangan dan keharuman aroma yang tersendiri.

Sesungguhnya begitulah juga ibaratnya kehidupan ini selepas hujan yang lebat, bumi pasti berada di dalam damai dan cukup menenangkan, sering kelihatan awan bersih membiru menghiasi langit Tuhan. Namun harus bagaimana sebagai hamba-Nya yang teruji melewati ketakutan, kebimbangan, kesengsaraan, kesedihan dan kekecewaan ini mampu menikmati kehidupan yang dihadiahkan Tuhan selepas hujan?

Jawapan yang paling mudah adalah Amalina harus belajar iaitu memaafkan kealpaan dan kenaifan diri Amalina lima tahun dahulu atas peristiwa yang berlaku. Kedua, Amalina harus dengan reda dan berlapang dada menerima apa yang terjadi serta seterusnya bersedia memaafkan individu yang telah menganiaya kehidupan Amalina.

Hanya dengan jalan kemaafan iaitu memaafkan diri Amalina dan individu tersebut, insya-Allah Amalina akan bertemu dengan titik sejahtera dan pembuka jalan kepada lorong-lorong bahagia, kebahagiaan dan ketenangan serta kesejahteraan diri yang jujur dan tulen. Lakukanlah solat sunat taubat memohon keampunan kepada Allah, mohon juga agar dilupuskan segala kekecewaan dan kesalan silam ini dan digantikan dengan kelapangan hati dan kesembuhan jiwa agar seterusnya Amalina mampu mengorak langkah ke hadapan dengan lebih harmoni, yakin dan bahagia.

Ingatlah, Amalina peristiwa hitam yang berlaku hanyalah lipatan sejarah silam yang tidak mampu Amalina ubah. Ia telah berakhir dan tidak sepatutnya lagi ia mengganggu Amalina. Ia tidak mampu untuk memudarat atau merosakkan Amalina lagi, yang hadir hanya mainan ilusi memori serta emosi yang kesakitan.

Insya-Allah dengan keberanian, Amalina berhadapan dengan kenyataan dan menerobos kehidupan baru yang Amalina impikan. Insya-Allah masa akan merawat segalanya. Semua ini bermula dari dalam diri Amalina untuk bangkit, sembuh, memaafkan dan terus melangkah gagah penuh bergaya mengecapi kehidupan yang Amalina impikan sebagai seorang wanita iaitu berumahtangga, mempunyai zuriat dan keluarga yang sempurna.

Sesungguhnya Amalina sangat bertuah dengan kasih Allah, jodoh Amalina dipertemukan dengan insan yang bakal bergelar suami tidak lama lagi. Mudah-mudahan ikatan suci perkahwinan Amalina akan berkekalan hingga ke hujung nyawa, moga setiap inci perjalanan yang dilewati terus diberkati. Insya-Allah.

2 comments:

  1. Moga dipermudahkan hukum Hudud dilaksanakan di negara tercinta ini...

    ReplyDelete
  2. Ini lah akibatnya Islam melarang perempuan keluar rumah melain kan keperluan yang wajib dan harus.Pokoknya Perempuan zaman sekarang perempuan mengejar dunia yang penuh dengan cita cita hawa nafsu bukanya untuk beribadat melaui peyertaan nya di luar rumah.

    ReplyDelete

Harap dapat tinggalkan nama anda apabila membuat komen yer..Tak kisah la nama betul ke samaran....TQ

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...