terima kasih buat kalian semua..

Wednesday, May 23, 2012

Terkilan bayar caj walau tiada tempat letak kenderaan !!


BAGI pihak keluarga, saya mengucapkan jutaan tahniah dan terima kasih di atas kejayaan PWTC menjadi lokasi Pesta Buku Antarabangsa 2012 yang berlangsung seminggu lalu.

Bagi saya, amat berbaloi untuk saya dari Muar, bertolak seawal 6 pagi (selepas solat Subuh) bersama anak-anak untuk mengunjungi pesta tersebut.

Dalam berjimat-cermat, saya sekeluarga membelanjakan lebih RM1,000 untuk membeli buku ilmiah yang ditawarkan pada harga promosi di sana. Saya berharap Pesta Buku Antarabangsa ini menjadi acara tahunan PWTC.

Tetapi saya amat terkilan dan merasakan diri saya ditipu kerana seawal jam 9.40 pagi tempat letak kereta di Aras 1 sudah penuh. Semua kenderaan pengunjung tidak dibenarkan ke Aras 4.

Kira-kira 10 minit berpusing, saya mengambil keputusan keluar kerana tidak ada tempat letak kereta malah beberapa pemilik kenderaan meletakkan kereta di tempat yang tidak dibenarkan termasuk di zon clamp. Memandangkan tiada pilihan, saya keluar dari tempat letak kereta menuju ke luar kompleks PWTC.

Tetapi saya amat terperanjat apabila tempoh 'meronda' 10 minit tersebut dicaj RM 3.50 termasuk cukai kerajaan.

Jika parking penuh, kenapa tidak diletakkan tanda? Petugas di kaunter cuma berkata: "Dah lebih masa". Apakah definasi 'lebih masa' di PWTC? Jika di MidValley, pelanggan mesti keluar lepas 20 minit selepas bayar tiket.

Saya tidak bercadang menuntut kembali wang RM3.50 tersebut kerana tidak berbaloi langsung untuk saya dari Johor ke Kuala Lumpur. Perkara ini tidak berlaku kepada saya sahaja kerana beberapa kereta di hadapan saya kelihatan bertelagah dengan penjaga kaunter tiket.

Saya berharap pihak PWTC mengambil tindakan agar perkara ini tidak berlaku di masa akan datang. Dalam usaha kerajaan giat mempromosikan slogan "Rakyat Didahulukan, Pencapaian Diutamakan", ada pihak menangguk di air keruh.

ERMAN SYAH
Muar, Johor

No comments:

Post a Comment

Harap dapat tinggalkan nama anda apabila membuat komen yer..Tak kisah la nama betul ke samaran....TQ

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...