terima kasih buat kalian semua..

Saturday, June 30, 2012

Lamanya pihak PLUS baiki SmartTag...


SAYA ingin membuat aduan tentang sikap sambil lewa pengurusan Touch 'nGO mengenai aduan gajet SmartTag.

Pada tarikh 28/04/2012 SmartTag saya didapati tidak berfungsi sewaktu melalui lorong SmartTag Plaza Tol USJ menyebabkan saya mengambil tindakan mengundur kenderaan untuk ke laluan Touch n'GO dan terus ke kaunter tambah menilai mengadu akan masalah SmartTag.

Kakitangan bertugas merekod aduan dan memaklumkan unit tersebut akan dihantar ke ibu pejabat untuk dibaiki serta menyerahkan slip Aduan Am rujukan AA-184535 sebagai bukti penerimaan.

Disebabkan laluan Touch 'nGO adakalanya terpaksa menunggu giliran agak lama, saya pun menghubungi talian Careline (03-27148888) untuk mengetahui perkembangan gajet tersebut. Sebanyak empat panggilan telah saya buat dalam tempoh tersebut namun jawapan yang diberikan amat menghampakan dan menyakiti antaranya:

* SmartTag masih dalam proses pembaikan.

* Akan dimaklumkan dalam tempoh lima minggu.

* SmartTag adalah tanggungjawab vendor untuk dibaiki.

* SmartTag masih belum dihantar kepada vendor untuk pembaikan.

* SmartTag belum ada status terkini.

* SmartTag gantian (loan unit) ditawarkan dengan bercaj.

Saya juga dimaklumkan caj pembaikan sebanyak RM50 dikenakan sekiranya SmartTag tersebut telah melewati tempoh waranti. Saya tiada halangan membayar RM50 sekiranya operator Touch 'nGO menepati tempoh tersebut.

Apa yang dikesalkan ialah, komitmen serta sikap pengurusan Touch 'nGO yang tidak memperdulikan langsung akan aduan pengguna.

Pengguna tidak seharusnya dibebani dengan alasan yang kurang profesional. Memiliki gajet SmartTag bukan untuk bermegah tetapi untuk kemudahan.

Saya percaya ada pemilik SmartTag mengalami nasib yang serupa.

Touch 'nGO hanya pintar sewaktu tambah nilai!

AZMAN SHAIK ABDUL AZIZ
Subang Jaya

No comments:

Post a Comment

Harap dapat tinggalkan nama anda apabila membuat komen yer..Tak kisah la nama betul ke samaran....TQ

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...