terima kasih buat kalian semua..

Monday, August 10, 2015

Terjatuh hati dengan suami orang.. apa nak buat???

Saya Wanni, seorang pekerja di sebuah syarikat swasta di Kuala Lumpur. Saya masih bujang dan sedang menjalinkan hubungan dengan seseorang lelaki. Namun, lelaki tersebut sudah berumah tangga.
Pada suatu ketika, isteri kepada kekasih saya itu dapat menghidu mengenai perhubungan kami namun, disebabkan perasaan cinta, ikatan tersebut diteruskan secara senyap.
Bagaimanapun, isteri kepada kekasih saya itu masih berusaha mencari kebenaran tentang perhubungan kami sama ada masih bersama atau tidak.
Pada pandangan abang, adakah salah saya berkawan dengan lelaki yang berstatus suami orang kerana pertemuan antara kami bukan dirancang.
Kami ditemukan dalam keadaan saya sendiri tidak bersedia untuk menerima mana-mana lelaki kerana kurang kepercayaan.
Namun, setelah mengenali dia, hati saya terbuka untuk berkawan.
Kekasih saya juga sering memberitahu bahawa dia tidak pernah berniat untuk mencari wanita lain dalam hidupnya selepas berkahwin.
Namun, dia tidak dapat menolak perhubungan yang terjalin antara kami. Saya menjadi buntu kerana ramai yang menyalahkan perempuan seperti saya. Apa pandangan abang terhadap masalah saya ini?
Wanni, Kuala lumpur
JAWAPAN
TERIMA kasih Azri kerana sudi berkongsi dilema anda dalam ruangan ini. Konflik yang dihadapi oleh Wanni ini bukanlah baharu dalam kalangan masyarakat moden yang mempunyai pelbagai kemudahan untuk berhubung.
Pada pendapat abang, memang tidak salah seorang wanita berkawan dengan suami orang namun, perlu ada batasnya.
Hasil daripada penceritaan Wanni, abang dapat rasakan bahawa hubungan yang terjalin lebih daripada kawan biasa. Jadi, abang bimbang ia akan menyebabkan masyarakat memandang negatif kepada perhubungan tersebut. Sebaiknya, Wanni perlu menyelidik sejauh mana keikhlasan kekasih terhadap perhubungan tersebut.
Adakah dia benar-benar mahu memperisterikan Wanni atau sekadar sebagai seorang kekasih.
Jika benar dia mahu berkahwin, Wanni harus bersedia untuk menempuh konflik kehidupan berpoligami yang diketahui sangat mencabar.
Jika, Wanni rasa tidak mampu, sebaiknya ambil pendekatan menjauhkan diri daripada kekasih dan buka hati menerima lelaki lain dalam hidup anda. Harap perkongsian ini dapat membantu Wanni




No comments:

Post a Comment

Harap dapat tinggalkan nama anda apabila membuat komen yer..Tak kisah la nama betul ke samaran....TQ

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...