terima kasih buat kalian semua..

Monday, September 7, 2015

Mengurat kakak, adik yang terpikat...

Saya meminati seorang gadis dan kini berusaha memikatnya. Saya tahu dia juga menyukai saya kerana setiap kali kami bertembung, dia akan membalas senyuman pada saya. Cuma timbul masalah apabila saya mendapat tahu, adik perempuannya turut meminati saya.

Saya meminta rakan perempuan untuk bertanyakan hal berkenaan jika adiknya suka saya, adakah dia akan membalas perasaan saya.

Jawapannya agak menghampakan kerana dia menyatakan akan menolak dan beralah, sedangkan saya tidak sukakan adiknya. Seharusnya dia lebih terbuka dan jujur dengan perasaannya.

Perlukah saya terus menagih cinta gadis berkenaan atau cuba mengalih perasaan itu pada adiknya yang lebih berani meluahkan rasa suka. Bantu saya.

ZAR, Kuala Lumpur

Seorang penulis blog dari seberang pernah menggambarkan perhubungan cinta ibarat dua tiang menyokong satu bangunan. Rangkap menarik perhatian Dang Setia dalam penulisannya ialah;
“Cinta sama seperti dua pilar (tiang) yang menahan sebuah bangunan. Keduanya bergantung sama lain menjaga keutuhan bangunan itu. Ketika pilar (tiang) yang satu berasa tidak bergantung pada pilar (tiang) yang lain, bangunan yang megahpun akan hancur berkeping-keping.”

Justeru saudara perlu mendalami setiap baris digambarkan penulis nyata boleh memberi gambaran mengenai setiap jalan yang saudara pilih dalam penyelesaian ini. Sama ada ingin terus menagih cinta si kakak bermain ‘tarik tali’ atau memilih adik bersungguh-sungguh menyenangi saudara.

Namun, perlu diingatkan ‘tepuk dada tanyalah hati’ kerana saudara boleh jujur terhadap diri sendiri dalam membuat pilihan cinta saudara.

Sekali lagi saudara perlu teliti antara dua beradik itu, mana yang lebih serasi membantu saudara berasa bahagia dengan percintaan.

Setelah saudara yakin dengan pilihan itu, barulah saudara dapat mengatur jalan untuk memikat mahupun memastikan gadis berkenaan dapat merintis pengalaman percintaan membahagiakan

No comments:

Post a Comment

Harap dapat tinggalkan nama anda apabila membuat komen yer..Tak kisah la nama betul ke samaran....TQ

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...